2011. április 10., vasárnap

Az időtjelző sütemény

Nem valami új találmányról akarok beszámolni, sem dizájnos sütiről. Azt vettem észre, ha egy fogadáson, lagziban kihozzák az édességet, az valami olyasmit jelent - Köszönjük, hogy eljöttek. Itt az ideje hazamenni.

Lehet, hogy ez a szokás még sok helyen megtalálható, de nekem elég furcsa volt. Én, aki nagyon szeretem az édességeket, minden buliban azt várom. Otthon megszoktam, akármilyen ünneplésre mentem, mindig volt többfajta süti, feltálalva, és amikor megkívántam vehettem. Még a legkisebb vendégségben is, ez minimum. A másik dolog, illemórán úgy tanították, étkezés után nem illő rögtön elhagyni a helyszínt. Itt a Balkánon (nem akarok általánosítani, csak az általam ismert helyekre akarok mutatni) ez meg úgy néz ki, a vendégek megkapják a desszertet, gyorsan megeszik vagy csak belekóstolnak és mindjárt veszik a kabátjukat, cuccaikat és elmennek.

Már megszoktam, de nem tudom mi a rosszabb vagy mi a valódi oka: 1) a szavak nélküli kidobás vagy 2) nem tudok egy kicsit se várni, jóllaktam, ennyi elég volt.

Ezt először egy albán lagziban (no erről is készül egy nagyon-nagyon hosszú beszámoló) láttam, majd a következöben, meg a következőben. Ezért jutottam arra a következtetésre, hogy ez szokás, és mindenki ismeri (főleg Tirana környékén).

Majd meghívtak egy görög keresztelőbe jómódú családhoz. A szertartás után fogadás a szépen kidíszített saját kertjükben kb. 100-120 emberre. Többféle étel a bufé-asztalokon. De én már megint csak édességet kerestem, hiába. Pár óra elteltével a pincérek felszolgálják a süteményt és látom hogy lassan a nép hazaindul.
¨
Ez volt az egyetlen nagyobb vendégség ahol voltam Görögországban, de ez elég volt, hogy levonjam a magam tanúlságát. Ők sem szeretik a sütiket.

Most még eszembe jutnak a görögestek és a falunapok, ott is csak borral és grillezett hússal ünnepelnek. Általában az élő zene sem marad el. De én mindig várok még mást is, hátha...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése