2011. június 1., szerda

Török nap a konyhában

A főzés nem tartozik a kedvenceim közé, ha a mindennapokról van szó. Legnehezebb része kitalálni mi is legyen a kaja, leellenőrizni az alapanyagokat. De nagyon szeretek új dolgokat kipróbálni. Valamit, ami jól néz ki, érdekes hozzávalókból áll, ami teljesen más, mint a megszokott ételeink, vagy hasonlóak a megszokottakhoz, csak egy kicsit más. Néha az, hogy másképp kell készíteni, vagy más ízesítéssel van, mégha lényegében ugyanaz az étel is amit ismerünk, így változatos lehet.

A héten gondoltam meglepen a férjemet, összeállítottam egy török menüt. Pár évvel ezelőtt autóval bejártuk Törökország egy részét. Próbáltunk minnél több dolgot megnézni, megkóstolni. Emlékeimben megmaradt a dürüm, nagy kedvenc volt és egy csomó olyan étel aminek szinte ugyanaz volt az alapja (hús, piros szósz, jogurt, paprika, köret). Most olyan recepteket kerestem, amikkel a kirándulás alatt nem találkoztunk.

Úgy gondoltam ez is belefér a blogomba, hisz Törökország is a Földközi-tengerhez tartozik. Lehet, hogy még írok róla más témában is, de erről csak mint turista tudok beszámolni.

A menü:

- Leves: Yayla corbasi - mentás jogurtos leves
Hozzávalók: 2 ek rizs, 3 dl jogurt, fél ek liszt, menta, 1 tk citromlé, 1,5 l víz, só
Elkészítés, azon az oldalon, ahol találtam.
Kipróbáltam melegen és hidegen is, és nagyon bejött. Eddig nem szerettem a mentát, de mostantól többször fogom használni.



- Főétel: Patates Salatasi - laktató krumplisaláta mozzarela sajtal (az utóbbi nem a recept része)
Hozzávalók: főtt burgonya, kapor, petrezselyem, zöldhagyma, paprika, pirospaprika, bors, só, citromlé, olívaolaj
Ez is finom volt. Illet hozzá a mozzarella.


- Desszert: Supangle - csokis puding
Hozzávalók: tej, cukor, liszt, kakópor, vaj, étcsoki
Egy kisebb adagot betettem a fagyasztóba is, kb. 1 órát lehetett bent, többet nem bírtam ki. Közepe nem fagyott még meg, de a szélei igen (azért lehetett kanállal enni), és úgy is nagyon finom volt. (Update: a 3 óra az már sok volt neki, nagyon keményre fagyott)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése