2011. június 15., szerda

Sztrájk - június 15.

Megint sztrájkolnak a görögök.
Mi a hírértéke? Semmi, hisz mindennapra jut egy sztrájk, vagy tüntetés.
Zavar-e? Nem mondanám. Gond csak az utazással kapcsolatban lehet. Ha nem kell elhagynom a szigetet, amit csak akkor teszek, ha hazautazok, akkor ez sem érint.
Állami irodák dolgozói még a munkanapokon is folyamatos kávészünetet tartanak, ott is mindegy.
Iskolák már bezártak.

Csak ne meglepetésként érjen, vagy húzzák az utolsó pillanatig a döntést a sztrájkról. Mindig azért imádkozok, amikor lefoglalok egy repülőjegyet, csak most ne. Volt már egy rossz tapasztalatom.
Kabátban állva, készen, bőrönddel az ajtóban telefonálva lesz-e sztrájk, vagy sem. A központos nagyon kedvesen elmondta, nem tudja, de ha nem utazok, nincs visszatérítés, sem nem tudom más napra átíratni, nem az ő gondjuk. Választhattam, vagy elvesztem a jegyet, és ki tudja mikorra és mennyiért tudok újat venni, vagy lehet hogy Athénban ragadok pár napra. Végül pont az utolsó pillanatban megoldódott a dilemma, sztrájk lett, jegyet kicserélhettem 2 nappal későbbre, ingyen. Akkor már csak azon aggódhattam, hogy az idő jó legyen, és a komp mennjen.

Pozitív élményem is van. Szintén utazással kapcsolatos. Ahhoz, hogy hazajussak a szigetre, komppal kell menni. Más választás nincs. Nagy hajók járnak, de ha erős a szél, akkor nem indulnak el. Ez nem sokszor van, de télen számolni kell vele. Azt hiszem Albániából jöttünk, és úgy számoltuk, hogy az utolsó hajót érjük el. Kb. este kilenc felé megérkeztünk Kilinibe. Egész nap nem indult hajó Zakynthoszra, és másnapra megint sztrájkot hirdettek. Ezt már nem lehetett volna fokozni. Fáradtak voltunk és csalódottak. Én csak arra tudtam gondolni, hogy itt nem alszom, sem hotelban, csak a saját ágyamban. És igazam lett. Menetrenden kívül éjjfélkor indítottak egy hajót, mert a szél már elcsendesedett és a reggeli első komp már a sztrájk miatt nem lett volna lehetséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése