2011. szeptember 17., szombat

Tahinis kalács (Tahinli Ekmek)

Gyűjtöm a tahinis recepteket. Ez nekem bevállt, már 3. készítem. A forrás alapján török étel, de az ottani nyaralásunk alatt nem tűnt fel, pedig megkóstoltam volna "eredetiben" is. Ízre édeskés, hasonló a szezámmagból készült halvához. Aki azt szereti, ezt is fogja. Talán kalács formájában laktatóbb is.


Hozzávalók:
- élesztő
- 2 ek cukor
- 1 csésze tej
- 3 ek szobahőmérsékletű vaj
- 3 csésze liszt
Töltelék:
- 1 csésze tahini + 1 csésze cukor (így gazdagabb az íze, eredeti forrás szerint)
vagy
- 1 dl tahini + 1 és 1/4 csésze cukor + 1/2 dl víz (így könnyebb kenni, Elif módra)

Elkészítése:
- A hozzávalókból elkészítjük a közepes keménységű kalácstésztát. Majd kelesztjük kb. 1 órát.
- A tésztát több kisebb részre osztjuk (az eredeti recept 5-öt ír, de nekem ettől jóval több is kijön, és szép nagy adag lesz belőle).
- Hosszúkás alakúra nyújtom, vékonyra. Megkenem a töltelékkel és feltekerem. Félrerakom pihenni, addig a többit elkészítem ugyanígy.
- A tekercseket hosszában megnyújtom, húzom, sodrom. Nem baj ha elszakad. Csigának tekerem fel.
- Addig sütöm, míg szép színt nem kap, kb. 20 - 30 perc.

Több kép: 1, 2, 3, 4



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése