2011. szeptember 29., csütörtök

Kék kártya

Ma elmentem megújítania a Kék kártyámat a legközelebbi rendőrségre. Ez egy csúnya színű, kézzel írott papírdarab, ami azt igazolja, engedélyezi, h itt lakom. Gondolom, azért kék, mert ez van az úniós állampolgárok részére. Ezt álltalában kérik mindenhol, pl. munkaügyiben. Először 5 évre adták, most azt mondta végleges lesz (majd 2 nap múlva kész lesz, de h mire is kell várni, ha kézzel tölti ki?). Már két hónapja lejárt, megjegyezte, de nem szólt semmit. Biztos gondolta h már elgörögösödtem :)

Görögországban nagy a bürokrácia, nagyon szeretik a papírokat, a fénymásolatokat, az aktákat,... Az irodák úgy néznek ki, mintha valami aktatárban lennénk, a polcok teli, az összeroskadás szélén. Legalább nem kell azon gondolkodni, milyenre fessék a falakat, egy kis rész sem látszik ki.
Az asztalokon 10-20 fajta pecsételő, és most nem túlzok, komolyan ott vannak. Számítógép is van, még a múlt évszázadból, de arra még nem jöttem rá, h minek. Még egyszer sem láttam bekapcsolva, egyet sem.
Szerencsére 5 perc alatt végeztem (!, nem küldtek el azzal, h most elfoglaltak, de talán új rendőr volt). Pár dokumentumot kértek (útlevél, lakhelyigazolás, munka igazolás, adószám, fényképek), majd berakta egy aktába és fel a polcra, remélem nem felejti ott.

Fényképek! Persze, h nem készít a rendőr ingyen, digitálisat. Hagyományos kell nekik. Először 5 darabot kért, most már elég volt a 3 db is (múlthéten meg 4-et mondott). Elmentem a fényképészhez, 4 db 7 euro, 8 db 9 euro. Szerintem sok, de még ez a legolcsóbb. Mi kerül 9 euróba? Az a kis papír amire ráfér egy normális méretű fénykép? Megértem én, h ez a szakma kihalóban van, és ha a görögök modernizálnák az irodáikat, akkor már rég becsuktak volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése