2011. szeptember 6., kedd

Kedves-e a görög ember?

Ez egy tipikus klisé amit sokszor hallok, olvasok.

Valójában nem tudok rá válaszolni. Én azt vallom, h minden nemzetben vannak jó és rossz emberek, külömböző tulajdonságokkal, hasonló szokásokkal. Ezért néha lehet általánosítani, de nem mindig mutatja a lényeget. Pl. ha azt mondjuk, ez az eladó nagyon kedves volt, nem biztos, h azért volt mert görög, egyszerűen csak szeretett volna eladni valamit.

De az biztos, h mások, mint mi, magyarok. Az életritmus, szokások, család, történelem, időjárás, vallás... sok körülmény van hatással az ember jellemére, de még így is sem szeretnék általánosítani.

De ami miatt elkezdtem erről a témáról írni az, h majdnem minden alkalommal azt kérdezik tőlem a turisták - miért mérges a (görög) kolégám? Én meg mosolygok és válaszolom már ezredszer - Nem mérges. Ő ilyen.

Miről is van szó? Nem beszélek görögül, csak az alapokat, de nagyon sok szavat megértek. Nekem már lelassult a nyelvük, átláthatóbb. Emlékszem, mikor én először hallottam valakit görögül beszélni, csak arra tudtam gondolni, mikor vesz levegőt. Úgy tűnt, mintha mindent el akarna mondani egyszerre, gyorsan. Hasonlóan, mintha mérgesen magyarul hadarnánk. Ne adj Isten mégha hangosabban is beszél vagy gesztikulál, teljes félreértes. Ilyenkor a legmulatságosabb, mert a legtöbben megsajnálnak, milyen rossz főnököm van.

Ez nem összekeverhető a mentalitásukkal. Az igaz, h (sokan) hamar felmérgednek, és ez nem "szégyen" kimutatni. Hamarabb oldódik a konfliktus, általában annak van igaza, aki jobban kiáll magáért. Utána nem jellemző h haragudnának egymásra (de ez az ügytől is függ).

Címhez visszatérve, inkább azt mondanám, h nyitottabbak a másik ember felé, emberszeretőbbek.

2 legnyugodtabb ember akit ismerek a mostani és a volt főnököm. Otthon ilyen embert biztos nehéz találni, főleg főnökben!
A görög vállalkozókat 2 csoportba osztanám. Az elsőben azok vannak, akiknek csak a haszon fontos, másodikba akik barátságosak, és úgy próbálnak dolgozni, h mindenkinek jó legyen, nyugalommal, stressz nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése