2011. május 19., csütörtök

Japrak - zöld növényekkel töltött szőlőlevél



Ez egy új étel volt, amit megkóstolhattam. Elsőre megtetszett a sok íz keveréke. Szőlőlevelet sem kóstoltam még eddig. A főtt levelek elég íztelenek magában, de így töltve és együtt főzve nagyon érdekes.

Receptet nem tudok írni, mert nagyon sok olyan összetevője van amit nem tudok megnevezni, legalább 5-6 különböző növény az alapja. Amit felismertem az a hagyma zöld leveleivel, póréhagyma, spenót, menta, kapor. Volt, aminek sóska íze volt, de kinézetben más volt, 2 kisebb levelű gazhoz hasonlító növények, és spenóthoz hasonló, de nagyobb és élénkebb színű valami.

Elkészítése viszonylag egyszerű. A szőlőleveleket pár percig kell főzni, hogy megpuhuljanak és könnyebben lehessen tölteni. Az alapanyagokat nem ismertem, de segítettem a konyhában. A többi hozzávalót kicsikre felvágtam, sóval, olajjal és nagyon kevés rizzsel összegyúrtam, hogy jobban összeálljon. 3-4 levélbe tettem egy adagot, majd gombócot formáztam. Így kell még kb. fél órát főzni, hogy az ízek jól átjárják a szőlőlevelet, és a töltelék is puha legyen.

A wikipedia a yaprakrók azt írja, hogy közkedvelt a Balkánon és Törökországban. Jelentése levél, és minden olyan étel gyűjtőneve, ami szőlőlevéllel készül, általában rizses darálthússal, vagy csak rizzsel töltve.

Görögországban a szőlőlevélbe tekert rizst dolmadesnek hívják, és általában hidegen fogyasztják. Még nem kóstoltam, mert úgy gondolom, sok étterem konzervet használ. Úgy meg hát nem az igazi. (Update: sajnálom a kihagyott időt, valami szuper, nem is gondoltam volna, h a hideg rizs és a citrom ennyire passzolnak. Melegen sem rossz.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése