2011. május 18., szerda

Albániában nyáron

Első alkalommal nem télen vagy késő ősszel látogattunk el Albániába. Legjobban a természet tetszett, minden zöldelt és virágzott. Csak az olivafák tűntek szürkésnek. A kert teli volt eperrel és cseresznyével, aminek azért nagyon örültem, mert az utóbbi 5 évben nem igazán ettem. El is felejtettem, milyen fárasztó is epret szedni. Nem mintha Görögországban nem teremne meg, csak valahogy a mi kertünkben nem akar, pedig próbálkoztam többször is. Talán idén sikerül. Ez a 10 nap alatt, amíg nem voltam itthon, megerősödtek, és nagy ízletes eprek vártak itthon is. Albánok kedvence ilyentájt a zöld színű szilva, kumbulla vagy falusiasan kumla. A városban ezt árulják kis zacskókban minden sarkon, ezt kértek az itteni rokonok, hogy hozzunk.

Állítólag ilyenkor már a teknősbékak járnak a kertekre. Hát én nem láttam egyet sem, pedig szerettem volna egyet hazavinni. Az igaz, hogy nem is kerestük, mert elég elfoglaltak voltunk.

Ami a legszebb volt és nagyon romantikus is, a szentjánosbogarak. Esténként a kertben, mezőn több fény volt, mint égen a csillag.

A városközpontba is csak keveset jártunk. Ilyenkor kötelezően megálltunk és vettünk fagylaltot. Szintén hiánycikk Zantén, és ha van is, akkor drága. Ez Tiranában 2-3 gombóc 40-50 Lek, kb. 30 cent. Ez az a jó fagyi, amit helyben készítenek, nem pedig jégkrém amit felvásárolnak majd eladnak. A sok ízesítés közül, talán a redbullos, snickerses amit még máshol nem láttam. Fagylaltozó van minden sarkon, télen - nyáron nyitva, az én örömömre. A főtér még mindig átalakítás alatt volt, remélem hamar elkészül, és valami jobbat hoznak ki belőle. Eddig ott volt egy kisebb zöld terület padokkal, völgynek álcázva a beton és az aszfalt közt. Szkenderbég lovas szobra és egy öreg szökőkút. Ez körül körforgalomban autók. Ami a nyárral kapcsolatos, vannak utcák, ahol szép nagy fák vannak, teli zöld levelekkel, szinte alagutat képeznek az autósoknak, a járókelőknek meg nagyon kellemes, árnyékos járdákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése