2012. május 5., szombat

Porosz (sziget)

Poros - valójában ez egy szigetpár. A kisebbik ahol a város helyezkedik el az a Sféria (vulkán sziget), a nagyobbik része meg a Kalavria nevet viseli. Hiddal van összekötve, de a távolság csak pár méter (5-10 -re becsültem). Kalavriára jellemző a fákkal borított hegyek, ezért kellemes, árnyékos és zöld. Nincsenek faluk arra.
Fekvése: Égei-tenger, Szaronic-öböl
Területe: 31  km²
Népesség: kb. 4100 fő Poroszvárosában és 15 fő Ag. Nektariosban
Legmagasabb pont: 358 m, Vigla
Angol nyelvű web: poros.com.gr, poros-portal.gr (színesebb)
Odautazás:
- Legközelebbi pont Galatas (200 m)
Komphajó sűrűn jár, reggeltől este 10-ig, félóránként. Felnőtt jegy 90 cent, motor 125 köbcenti felett 2,20 euró vezetővel együtt. Az út rövid, 5-10 perc. Vizitaxi 1 euró, 1 perc, bár nem megy gyorsan, csak a rövidebb utat választja.
- Athén, Pireus - hajóval, természetesen. Ugyanez a hajó köti öszze a szigetet más szigetekkel, pl. Hydra, Aegina és Methenával.
Turizmus: közkedvelt Athén közelsége miatt


Hydra után Galatasnak vettük az irányt. Késő délután meg is érkeztünk. Szerettünk volna még vacsora előtt enni vmit gyorsan, de semmit nem találtunk. Így van mindig, mikor gyrost keresünk, valahogy nincs.Van olyan érzésem, h nem mindenhol olyan népszerű. Eléggé üres volt a város és csak estére terveztük Poroszt, így még volt időnk elmenni megnézni Methéna fészigetet. Körbemotoroztuk és naplementekor visszaértünk Galatasba.


 Pont lekéstük a kompot. Először kicsit elkeseredtünk, mert nem szerettünk volna Galatasban maradni és várakozni.De mondtam h mindegy, biztos van vmi jó oka is, és tényleg volt:
Végig sétáltunk a tenger melletti úton. Itt is teli volt kávézókkal, de nem az a kirándulókat váró, szép helyek. Inkább a kocsmákhoz hasonlítanám (egyszerűek, semmi dizájn), amik tele vannak férfiakkal, és főleg öregekkel. Persze az otthoni kocsmáktól színvonalban nagyon eltérnek, mert itt nem jellemző a részegség, csak a kártyázás és a távlizás (görögök legkedveltebb társasjátéka). Este már kicsit felébredt a város, és az ilyen kocsmákban elkezdtek grillezni.De nem a megszokott szuvlakit vagy gyrost, hanem polipot!!! Itt a képen az egyik ilyen hely. (Ez  a focipályának szemben, a szupermarket mellett volt - csak ajánlani tudom, jól és tisztán sütöttek és nagyon kedves kiszolgálók voltak.)


Már az asztalnál. Polip grillezve, citromosan, oregánóval megszórva 4 euro, ouzo 1,50 és még vizet is adtak ingyen. =7euro

Porosz már a kompról.

Porosz, szintén a hajóról. Mire készítettem 2 fotót már át is értünk.
 Bementünk az első utazási irodába, rákérdeztünk van e szobájuk estére. Az alkalmazott mondta h 30 euró, mi nagyon megörültünk neki, megnéztük a szobát is és lefoglaltuk. Még soha ilyen hamar nem döntöttünk és az ár is nagyon megfelelő volt (eddig a legolcsóbb amit Görögországban fizettünk). A szoba tiszta, szép, mennyezetvilágítással, fürdőszoba tágas, tv, szatelit, rádió, légkondi, kádban hidromasszázs (bár ezeket nem használtuk), ingyenes net (de nem volt erős szignál). A város wifijét is csak kintről tudtam befogni, 2 óra ingyenes.
Nevét nem tudom, de a PorosTours felett volt. Jó volt még az h a főúton volt, mert a feljebb lévő utcák elég szűkek.
Este bejártuk a szűk utcákat. Fényképezni sötétedés után már nem tudtam, pedig ott is szép házak, sikátorok, lépcsők voltak. Végül beültünk egy pszarotavernába. Férjem megint polipot rendelt, ami az étteremben 9 euro volt (szerinte nagyobb adag volt, szerintem meg nem). Én meg hal szuvlakit amin 4-5 féle hal volt hagyma és paprika közt felszúrva. Ez volt 12 euro.Meg egy kis üveg (2-2,5 dl) ouzot kértünk (6,50 euro). Persze hoztak még kenyeret és vizet, amit felszámolnak. Minden finom volt.
Tengeri sün ikra/tojás - ilyen saláta is volt a menüben (8,50-ért). Mondtam a férjemnek kóstolja meg, ő megesz mindenfélét, de nem akarta. Hát nem mehettem haza úgy h ezt kihagyom. Mondtuk a pincérnek h hozzon egy fél adagot, de nem akart. Kedves volt és behívott a konyhába h kóstoljam meg. Elkezd a mélyhűtőben keresgélni, már akkor nem voltam olyan biztos benne h ez nekem kell. Elővett egy kisebb üveget, kb. 1 centis hosszúkás narancssárgás, rózsaszínes valamik voltak vmi folyadékban. Akkor már arra gondoltam, mindegy milyen lesz, gyorsan lenyelem. A pincér egyet kiszedett kanállal, citromlével meglocsolta és odaadta. Meglepetésre nem volt rossz, de azért nem is az a fajta amit elsőre megszeret az ember, szerintem szokni kell. Íze, annak ellenére h citromlében volt, szerintem édeskés volt, de lehetett halízt is érezni rajta.  Állaga nagyon puha, már szinte habszerű. Asztalhoz érve azért az volt az első h egy szelet kenyeret megegyek, de legalább elmondhatom h ezt is megkóstoltam. Szerintem Zantén nem eszik.


Már másnap reggel. Áttelenben Galatas.

Reggelim :) 








Láttam és meg is simogattam a teknőst.









Szép zöld vizű öblök voltak, sajnos a kép nem adja vissza. A zöld szín a fák visszatükrözése a víz felszínén. 


Elég kis sziget, egy óra alatt körbejárható. Az eredeti tervünk az lett volna h átmegyünk Aeginára majd Athén, de hát sztrájk volt Pireusban. Így a másik szigetre sem ment a hajó.

Kompon, vissza Galatasba. Május elseje volt, tetszett az ember hatalmas virágkoszorúja.  (május elsejei szokás)
Poros, netről letöltve
Látnivalók:
- Posszeidon temploma - már csak az alapok vannak meg, látogatható, ingyenes, most "rakják össze".
- Zoodochu Pigi monostor - zöld környezetben, gyógyító forrásvízzel
- Orosz hajógyár - már csak a falak vannak, ami úgy néz ki mint vmi templomféleség a tenger mellett
- történelmi múzeum, kagylómúzeum



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése