2012. március 22., csütörtök

Treleçe (trelécse)

Ha beülünk valahova, mindig megnézem a menüt, hátha találok rajta vmi újat. Most a desszerteknél keresgéltem, ez az egy édesség ami mindenhol megtalálható volt. Ezen kívül nem nagy választék volt, baklava (de azt már ismerem), gyümölcstál, meg vmi pudingos-krémes pohár (vmi ekmek, nem rossz, de nem rajongok a hasonlókért). Először azt hittem h albán, mert tényleg mindenhol lehetett kapni, de amikor a recept után keresgéltem láttam h latin amerikai sütiről van szó (tres leches). Férjem nem ismerte, de még akkor sem csodálkoztam volna ezen ha tipikus albán konyha része lett volna. Wikipedia szerint a 2000-res év környékén kezdett közkedvelt lenni Albániában.

Kinézete: piskótás jellegű, tetején karamell. Hasonlóan a baklavához és társaihoz, le van öntve, ebben az esetben tejes folyadékkal. Szintén jól megszívja magát, így nem szárad ki. Ahol először rendeltünk, friss házi volt, és ahogy a villával vágni szerettem volna úgy folyt ki a szivacsszerű tészta lyukai közül a tej, nagyon érdekes volt. Második helyen már ez nem tűnt olyan mutatósnak. és a süti se volt olyan szép magas.

Megpróbálkoztam vele én is itthon. Végeredmény sokkal de sokkal finomabb volt, csak hát a kinézete nem hasonlított arra. Nekem is lapos lett, de nem volt kisebb tepszim. Az összes folyadékot felitta és egy csepp se jött ki belőle vágásnál, lehet h kevés volt a tej? De a piskóta sem sikeredett levegősre. Azért 2 nap alatt elfogyott.

Hozzávalók:
1 és 1/4 csésze liszt
1 kk szóda
1 csésze cukor
1/3 csésze olaj
5 tojás
2 kk vanília
1 és 1/2 csésze tej
1 csésze sűrített tej (én édesítettett használtam mert a többi latin amerikai receptben úgy volt írva)
1 és 3/4 csésze tejszín
1 ek rum
kevés só

Elkészítés:
1
- liszt + szóda + só
- másik edényben: olaj + tojás + cukor + vanília = jól összekeverni + fél csésze tej majd lassan hozzáadagolni a lisztes keveréket
- kivajazott- lisztes tepsziben sütöttem. A recept 160 fokos meleget ír és kb. 30-40 perces sütési időt.
- amikor kész, ki kell hűteni, megszurkálni és fél órára hűtőbe rakni
2
- ezalatt elkészül az öntet: 1 csésze tej + 1 cs sűrített tej + 1 cs tejszín + rum. Nem kell főzni csak összekeverni és már mehet is a hideg piskótára és vissza a hűtőbe.
3
- a "karamellt" a tetejére a maradék tejszínből, 1 kk vaníliából, 1 ek cukorból készítik. Én nem próbáltam ki, nem is tudom milyen lehet az íze azért írtam idézőjelbe. Albán szövegből fordítottam (google a barátom), és nem volt világos, de gondolom össze kell főzni.

Még annyit, h a neve 3 tejet jelent.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése