2012. március 20., kedd

Március 14. - Dita e Verës - A nyár napja

Ma van március 20-a, a tavasz első napja, kicsit elmaradtam a blogolással. Nem olyan sietősek nálam a dolgok, mint az albánoknál, akik már múlt héten a nyarat ünnepelték.

Mióta itt élek, azóta én is csak 2 részre osztom az évet - nyárra, amikor dolgozok, turisták jönnek meg télre, amikor kicsit hidegebb van és jórészt otthon vagyok, relaxálok. Persze Görögország hegyvidékes részein rendes tél van. Hasonlóan van Albánia is.

Albánia legnagyobb pogány ünnepe március 14. Nyár napjának hívnak és a természet újjáébredését és a tél elhagyását jelképezi.
Szokások:
- a korán kelő vízzel ébreszti a többieket (idén elfelejtettem, de tavaly egy fél pohárral leöntöttem férjemet)
- tojástörős verseny: mindenkinek főznek tojást amit majd egymáshoz ütnek, az nyer akié a legkeményebb
- északi részeken fákat, gallyakat gyűjtenek a gyerekek és este felgyújtják, itt is versenyeznek kié a legnagyobb tűz
- ballakum - elbasani (város) édesség - még nem találkoztam vele, de ezt találtam hagyományos ételnek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése