2011. november 4., péntek

Neve nincs gyümölcs


Ezt a gyümölcsöt tavaly fedeztem fel. Itt, Zakynthoszon a hegyekbe vezető út tele van ezzel a bokorral. Nem ismertem, nem is láttam sehol, de a férjem biztatott, hogy ő ismeri és ehető. Kicsit bizalmatlanul, de megkóstoltam. Íze édeskés, de a külseje kicsit szúrós, ami hasonlít a litcsihez, de ennél nem érdemes leszedni.
Majd még ugyanabban a hónapban elmentünk Albániába, megnéztük Tirana Dajthi hegyét, és az út tele volt ilyen fákkal. A városban is láttam, h több helyen árulják.

Ezután próbáltam beazonosítani, rákeresni, h mi is a neve, esetleg mire is jó. Nagy nehezen rátaláltam a wikipediaban, de nem sok mindent ír róla - Arbutus - csak annyit említ, h inkább lekvárnak és likőrnek, brandynek hasznalják fel.
görögül - kumaro (κούμαρο)
albánul - mareja, mare

Ősszel, októbertől decemberig terem gyümölcs rajta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése