2017. augusztus 15., kedd

Gyors fuges (cukormentes) kiflik

Valojaban 2 receptet szeretnek megosztani, amit en kombinaltam csak ossze:
- kakaos fugelekvar
- kelesztes nelkuli sos/edes kifli recept.


A fuge eredeti hazaja a mediterranium terulete, de ma mar nem ritka Kozep-Europaban sem.
Gyogyhatasa: A fügefa gyümölcse szénhidrátokban gazdag, kitűnő tápanyagforrás, amelyet a Szahara vidékén már 10 000 éve felismertek és nagyra értékeltek. Ismert hashajtóhatása. A termésben és a fiatal levelekben található bioaktív anyagok emésztést elősegítő, lágyító, nyugtató, gyulladásgátló, méregtelenítő és köptető hatásúak. A levelek a trigliceridekre gyakorolt hatásuk következtében hatékonyak a cukorbetegség kezelésében.
Felhasznalasa: A fügét és a belőle előállított készítményeket általában renyhe bélműködés és emésztési zavarok esetén ajánlják. Légúti panaszok esetén hatásos köptetőszer. A rügyeket glicerinbe áztatják, és az így nyert kivonatot gyomorhurut kezelésére használják. Hagyományosan a füge tejnedvét (latex) külsőleg kisebb fájdalmak enyhítésére használják. A gyümölcs enyhíti a szájüregben lévő afták okozta kellemetlen érzést, és csillapítja a köhögést. A fügének nem ismert mérgező hatása, de fogyasztásakor figyelemmel kell lenni hashajtó hatására.
          (wikipedia)


Tegnap a nosalty.hu-n talaltam egy kakaos fugelekvar receptet. Gyorsan, merecskeles nelkul ossze is dobtam. Nem eltevesre keszitettem, csak vmi edessegkent, hirtelen. Behutve, puding helyett is megfelel, kakaos, de gyumolcsos is.
Elkeszitese:
- par fuget felbevagtam
- (tettem hozza egy kis vizet is, mert a nyaron keves eso volt es eleg szaraz volt a kulso heja)
- mezet/cukron nem hasznaltam, szerintem eleg edes a gyumolcs
- par percig foztem, h a kulso szaraz heja kicsit puhuljon, majd botmixereltem es egyet forraltam rajta
- kostolassal dontottem a kakao mennyisegen - 2 ek
ez 5 perc alatt meg is volt.

A kiflirecept jobban elnyerte a tetszesemet. Tenyleg, ettol gyorsabb es jobb nem hiszem h letezik. Nem kell dagasztani (gyorsan osszeall), keleszteni, varakozni. Megformazni is egyszeru, mert olyan puha, gyurmas allaga van, nem is ragad le, se a tepsibe (en nem hasznalok sutopapirt, de nem is zsiroztam-liszteztem ki). Fel ora mulva mar lehet is enni, reggelinek,  vendegvaronak vagy csak vmi ragcsanak fantasztikus. Es ami a legjobb edes es sos valtozatban is tokeletes.
Hozzavalok:
- liszt es so
- tej, olaj, cukor, eleszto
- tojas, sajt, lekvar, magok,...
A hozzavalok kozt van 1 kanal cukor ami 1 kg liszthez nem sok, azert irtam a cimben cukormenteset, de csak zarojelben. Ugy tudom ez segiti az elesztogombakat, mezzel nem lehet helyettesiteni. De gondolom kihagyhato, akkor viszont erdemes kicsit varni, keleszteni. De ugy nem probaltam.
En 4 fele toltelekkel keszitettem el, es mind nagyon izlett, nem tudok egyet se kiemelni:
- kakaos fugelekvarosan
- sajt + so
- sajt + nigela fekete mag
- lenmag + so, ez volt az utolso, kicsit mar kelt, ezert vekonyabbra nyujtottam, a szeletet felbe hajtottam es ugy csavartam fel csiganak, igy retegesebb lett.
Fel adagbol csinaltam, minikiflik lettek, nem dagad nagyon sutes kozben.

El tudom meg kepzelni tekercsnek/fektetett csiganak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése