2015. május 12., kedd

Akácvirág

Pár napja szembejött velem a neten az akácvirágról egy cikk, h milyen hasznos és h mennyi mindenre fel lehet használni. Itt szerencsére most virágzik és nekem nem is kell több h kisérletezgetni kezdjek. Eddig még nem is hallottam róla, h ehető. Mindig csak azzal ijesztgettek, h az akácfán van a legtöbb kullancs. (Próbáltam utánnanézni ennek is, azt írja a net h a kullancs nem a fán él, hanem a fűben, egy méternél magasabbra nem mászik, bár madár segítségével eljuthat akárhova. Akácfával nem hozták kapcsolatba.)

Tegnap elmentünk virágot gyűjteni, vagyis csak gyűjtöttünk volna, mert mire odaértünk a fák eléggé üresek voltak. Nem tudom, h ilyen rövid ideig virágzik-e vagy a szél tett-e be. Nehezen, de találtunk 5 szálat, amik jobb állapotban voltak.

Nyersen - nem ízlett.

Palacsinta tésztába forgattam és kisütöttem. Nem volt rossz, de jó sem. Csak mutatós. Édes, virágíz helyett inkább ízetlen tökfélére emlékeztetett. Kicsit (na jó, inkább nagyon) csalódtam, mert vmi jobbat vártam.

Míg én otthon ezzel az 5 darabbal próbálkoztam, addig férjem valahol talált egy másik fát, amin még több épp virág volt. Hazahozott egy egész ágat. Nem akartam h feleslegesnek érezze, h kedveskedett, ezért még megpróbáltam az akácitalt is. Nulla elvárással, mert addigra már feladtam, h ez az én ízlésemnek való, de nekiálltam. Másnap reggel pozitívan csalódtam.

Akácital (szörp, szirup)

Egy literes kancsót kb. háromnegyedik tudtam megtölteni a virágokkal. Ehhez csavartam ki még egy fél citrom levét és kb. egy kanál cukrot adtam hozzá, majd teliöntöttem vízzel és hűtőbe raktam. Ezt este készítettem. Reggel kiszedtem, h megkeverjem. Megkóstoltam, az íze fantasztikus. Édeskés, illatos, virágízű.
Szerintem, így egyszerű ízesített víznek, kevesebb virággal is működnie kellene, de majd legközelebb próbálom ki.
Most, ezt szeretném még 2 napig áztatni és cukorral szirupot gyártani belőle. Nem vagyok oda a cukros dolgokért, de úgy gondolom, h vendégvárónak (különlegességnek, nem tudom, h az albánok mennyire ismerik, férjem családja sem tudta, h ehető) jól jön, hisz az üzleti üdítőkben sincsen kevesebb fehér méreg, ez mellett még a legtöbbet műanyagpalackban árulják és vegyszerekkel dúsítják.

Most már visszajött a kedvem is. Következő tervem az akácos pannacotta. Ezt és még több érdekes receptet a flat-cat.hu oldalán találtam.

Egyéb felhasználási lehetőségek: (szárítva) gyógytea, likőr, lekvár, kandírozott virág, zselé, ízesített tej és a belőle készített dolgok,...

Fontos: akkor a legértékesebb, amikor a virágok még üdék, és nem teljesen nyíltak ki. Csak a virágot lehet felhasználni, szára, level, kérge mérgező.

Gyógyhatásai:
köhögéscsillapítás, vízhajtó, hashajtó, nyálkaoldó, görcsoldó, nyugtató, tonizáló, étvágyjavító, emésztőszervi megbetegések kezelésére alkalmas - gyomorfájdalom, gy.égés, gy.sav túltengés, gy.hurut, gy.bélfekély, stressz, álmatlanság, depresszió kezelésére is jó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése