2012. november 8., csütörtök

Nyers, élő ételek

Ma kicsit tanulmányoztam az élő táplálkozást. Nem szándékozom áttérni, csak kíváncsiságból olvastam bele pár blogba. Főleg a receptek érdekeltek, vagyis miket "sütnek". Ennek az életmódnak az a célja, h mindent frissen, nyersen fogyasztjon az ember, h így minnél több életenergiához jusson.

Elsőre meglepett h még kenyeret sem esznek a nyers táplálkozás hívei. Napkekszekkel, krékerekkel  helyettesítik. Ez nagyon megfogott, ki is próbálnám, csak sajnos nincs aszalógépem. Talán megpróbálkozom a sütőben szárítással, vagy megvárom a jövő nyarat, gondolom természetes módon is működnie kellene. Ezek olyan vékony kenyérfélék, valamelyik hajlékonyabb, másik keményebb és törékenynek tűnt. Szerintem a tortilla chips-hez lehetne hasonlítani, ízre pedig változó, mert a hozzávalókat könnyen lehet variálni.

Igazat megvallva "rendes kaját" nem találtam. Volt spagetti utánzat, spagetti nélkül cukkinival helyettesítve, de nem nyert meg. Pizza, kalzone, ami lisztet sem látott,... meg hasonlók. Levesek, saláták nem téma, mert azt könnyen el tudom képzelni, főzés nélkül is. Főételek közt találtam még fasírtokat, amik diófélékből, aszalt gyümőlcsből, csíráztatott magokból, zöldségekből voltak keverve. Ez már bizalomgerjesztőbb volt. (frissítés: Még tegnap este megpróbálkoztam vele, répát, diót, szárított paradicsomot, fűszereket, olívaolajat és szezámmagot találtam itthon. Összekevertem és kicsit megszárítottam serpenyőben. Nem volt rossz. Jól lehet rajta gyakorolni a rágás. 5 perces vacsora + szárítás)

Tetszettek viszont a zöldséges pástétomok, kenők. Ebből majd kipróbálok párat.

Nagyon szépek voltak az ételfotók is, olyan színesek.

Legnagyobb meglepetés az édességek terén ért. Nem mintha nem tudnám elképzelni sütés nélkül vmi desszertfélét, főleg nyáron én is azokat részesítem előnyben. Akkor lettem jobban kíváncsi, mikor olvastam, h liszt, tojás, tej, cukor nélkül készülnek, amit az átlagember a süteménye alapjának tart. Ezt muszáj kipróbálnom. Nem csak azért, ha pl. valamelyik épp nem található otthon, de azért is mert, a receptek igen könnyen és hamar elkészíthetőek. Legtöbb tortánál van az alap (dió és vmi aszalt gyümölcs keveréke), krém (itt is csak össze kell mixerelni a hozzávalókat és kész) és a legvégén a díszítés. Egyszer már készítettem gyors, egészséges bonbonokat (reszelt répa, dió, fahéj és méz keverékéből), meglepően finom volt és a répát sem lehetett érezni.

Még egy kipróbálandó ötlet - lekvárkészítés kicsit máshogy. Bármely aszalt gyümölcsöt beáztattak vízbe és ezzel a vízzel turmixolták össze. Én nem használok lekvárt, tényleg csak néha napján, ezért nem is készítek. Otthonról szoktam hozni pár üveggel, de azokat is csak mértékkel használom a cukor miatt. Kisérleteztem már cukor nélküli lekvárkészítéssel is, de felesleges, mert nem nagyon esszük. Ezért ezt a módszert egy nagyon jó ötletnek találom. Most persze nem tudom kipróbálni, mert csak mazsolám (szőlőlekvár? van ilyen?) meg gránátalma magom van. Szerintem idő és helytakarékos megoldás is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése