2012. november 22., csütörtök

Banánvirág



A banán megterem Görögországban, Albánia déli részén is. Termése kisebb, mint a boltban kapható gyümölcs.  Először ezen a weboldalon találkoztam vele. Virágát nem hiszem, h fogyasztják errefele. Dél-, Délkelet-Ázsiában viszont sok helyen használják - nyersen, párolva mártásokkal, levesbe főzve, sütve.

Első próbálkozásom:


 Elkezdtem feldolgozni ez a videó segítségével. Gondoltam a felét majd nyersen, másik felét majd megfőzve próbálom ki. Ebben nem volt semmi nehézség, bár  a kis virágokat szétszedni fárasztó.
Nyersen - szerintem ehetetlen, túl keserű. Fél órát citromos vízben állva sem lett jobb. Talán csak közepén lévő fehér részének a vége nem rossz, szerintem olyan íze van mint a nyers, még fehér diónak. Szerettem volna frissen felhasználni, h tápanyagai jobban megmaradjanak, de ez nem az a fajta "zöldség".
Főzve - lassan 20-30 percet: talán a keserűsége a felére csökkent, de így sem tudtam megenni. Ekkor megkíséreltem kicserélni a vizet és még 2x felforralni, de nem nagyon segített rajta. Hidegen talán még jobban visszanyerte keserűségét, de lehet h már annyiszor kóstoltam, h már nem érzem a rendes ízt. Második adagot, amit előzőleg beáztattam citromos vízbe, 3x felforraltam, vízcserével, de az eredmény ugyanaz lett.
Megsütve - a 2. adag felét sütni próbáltam, talán bő olajban kellett volna vagy legalább teflonban, mert eléggé odaégett a serpenyőbe. Bizalomgerjesztőbb, bár kesernyés (még előtte majd egy órát citromos vízben is állt). Kevés só kicsit segített rajta.

Jobbat vártam, de lehet h csak nekem így natúran nem jön be, vagy csak szokni kell, mint sok más mindent, pl. az olívabogyót. Erről jut eszembe, az is nagyon keserű, több napig vízbe áztatják, lehet h a banánvirágot is el lehetne így tenni... későbbre, vagy sohanapjára. Á, nem adom fel. Ingyen van, nem kell senkinek (nem is értem), még beszerzek míg lehet és inkább sütve és több hozzávalóval együtt kísérletezem.

Tovább kutatva több ötletet is találtam, hogyan lehetne a keserűségén csökkenteni.
- fenti módszerek: áztatással, forralással. A citrom azért kellett bele, mert hamar feketedik.
- sózással, majd kinyomkodni a levét
- íróval, aludtejjel
- nekem a második próbálkozásnál a sós vízben áztatás jött be.

Második próbálkozásom:

Receptek közül az indiai fasírtszerűség tetszett meg. Több leírásban olyan fűszerek, hozzávalók voltak, amiket nem tudtam beazonosítani, ezért kicsit magyarosítottam (tojás, kenyér) és ízesítésnek curry port használtam.





1 virágból 11 közepes gombóc lett. Finomra sikeredett. Picit kesernyés volt, de az úgy volt jó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése