2012. október 21., vasárnap

Halva - melegen és hidegen

Az utóbbi napokban találtam 2 ötletet a halva(1) felhasználására. Ez egy szezámmagpaszta alapú édesség, és önmagában is nagyon finom. Én nagyon szeretem és ezért is szeretnék vele kisérletezni.

1. recept - megsütve:
A tv-ben láttam, almás strúdelt készítettek vele. Elkészítése: leveles tésztára rámolzsolták a halvát, mazsolát, feldarabolt almát, fahéjjal, szegfűszeggel, mézzel fűszerezték, összecsukták a tésztát, tetejét bevagdosták és megsütötték. Melegen a halva krémes lett.
videó, 27. perctől

2. recept - megfagyva:
Ezt a fagyireceptet egy zakinthoszi gasztroblogger oldalán találtam. Hozzávalók: 2 zacskó tejszínpor, tej (amennyi a tejszínporhoz kell, + 3/4 csésze, + 1 nem édesített sűrített tej = 410 gr), 300 gr (+100 gr. díszítésre) halva (vaníliás-kakaós), 4 ek. kakaópor. Elkészítése: Először a tejszínt kell felverni, majd összekeverni a többi hozzávalóval és a szétmorzsolt halvával. Legjobb fém- vagy ha nincs műanyag tálba rakni és 5-6 órát fagyasztani. Közben nem kell kevergetni, nem kristályosodik. Tálalás előtt 5-10 perccel előbb érdemes kivenni a fagyasztóból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése